بیش از ۹۵% از درآمد ۶۰ میلیارد دلاری سالانۀ گوگل از «گوگل ادوردز» به دست می آید. همچنین بهتر است بدانید بیش از ۱ میلیون تجارت در سراسر جهان از این سرویس تبلیغاتی استفاده می کنند و وقتی می گوئیم “استفاده می کنند” منظورمان این است که هزینه های کلانی را صرف تبلیغات گوگل می کنند.

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، گوگل ادوردز بازاری است که تجارت های مختلف با پرداخت پول در آن، وب سایت خود را به جایگاه بالاتری برای نتایج جستجوی کلمات کلیدی ارتقا می دهند.

در واقع این بازار مانند یک حراجی عمل می کند. مردم برای کلیک ها پیشنهاد قیمت می دهند، اما همیشه بالاترین پیشنهاد قیمت برنده نمی شود. گوگل عامل پول و عامل کیفیت را برای ایجاد بهترین تجربه برای کاربر با همدیگر ادغام می کند که فرمول آن به شکل زیر است:

تبلیغات با کیفیت + پیشنهاد قیمت خوب = بُرد!

گوگل ادوردز صنعت بسیار بزرگی است و اگر هنوز وارد آن نشده اید، شرط می بندم برای استفاده از آن عجله دارید. باید در ابتدا به شما هشدار دهیم که استفاده از گوگل ادوردز بسیار ساده است، اما آسان نیست.

یادگیری حرفه ای گوگل ادوردز امری است که به زمان احتیاج دارد و بیشتر شرکت ها سرمایه خود را در آن از دست می دهند، زیرا برای نتیجه گرفتن به اندازۀ کافی صبور نیستند. در این راهنما، می خواهیم شما را با گوگل ادوردز آشنا کنیم.

(اگر تا به حال از گوگل ادوردز استفاده نکرده اید پیشنهاد می کنیم که در ابتدا از یک متخصص کمک بگیرید. برای این کار می توانید به صفحۀ تبلیغات در گوگل نوین مراجعه نمایید.)

در ابتدا قول بدهید که حتماً این ۳ کار را انجام خواهید داد:

  1. زیاد پول خرج نکنید. بودجه ای معینی را برای این کار اختصاص دهید. این بودجه حتی می تواند به مقدار کمی مانند ۵۰ دلار باشد یا حتی ۲۵ دلار. برای شروع کار این مبلغ کافی است.
  2. لزومی ندارد مراحل کار را پیچیده کنید. رابط کاربری Google AdWords پیچیده است بطوریکه گم شدن در آن بسیار راحت است. همه چیز را ساده نگه دارید. به همان اندازه که پلت فرم در آغاز به شما اجازۀ کار می دهد کافی است.
  3. صبور باشید. مهم ترین قسمت در گوگل ادوردز، صبر است. ۹۹% از افرادی که در گوگل ادوردز ضرر می کنند به خاطر این است که صبور نیستند و خیلی زود نا امید می شوند (یا حتی اینکه مقدار زیادی پول را در مدت کوتاهی خرج می کنند). کمی صبور باشید. گوگل ادورزد به زمان احتیاج دارد.