قدم اول: کلیدواژه هاتونو انتخاب کنید

کلیدواژه ها همون عبارتهای جستجو هستن. مثلا اگه شما نجار باشید، کلیدواژه هاتون میتونه نجار رشت، پیمانکارهای رشت و سازنده ویلای چوبی رشت باشه.

قدم دوم: کلیدواژه هاتونو تو متاداده ها قرار بدید

حتما باید کلیدواژه هاتونو تو عنوان صفحه (که روی تب مرورگر نمایش داده میشه)، توصیفات صفحه (که روی فهرست نتایج گوگل نمایش داده میشه) و پیوند یکتا (URL صفحه) بکار ببرید. 
من بهتون توصیه میکنم از این دو افزونه کمک بگیرید:به عنوان اصلی یه صفحه وب، تگ H1 میگن. گوگل عاشق تگهای H1 هست. پس وقتی میخواهید تو سایتتون یه تیتر اصلی معرفی کنید، بعنوان تگ H1 بسازیدش و تو این تگ از کلیدواژه هاتونم استفاده کنید. مثلا یه تگ H1 سایتتون میتونه عبارت "نجار و سازنده ویلای چوبی رشت" باشه. یه عنوان عالی با چند تا کلیدواژه! حالا گوگل فرض رو بر این میذاره که این صفحه درمورد نجاری است. 

 بعد برید سراغ محتوای سایتتون و شروع کنید کلیدواژه هایی رو که میخواهید براشون رتبه بگیرید تو متن اضافه کنید. اما دقت کنید که اگه کلیدواژه ها رو بی جا و بی مورد بکار ببرید گوگل میفهمه. متن باید طبیعی و روون باشه.

  • قدم چهارم: نقشه سایتتونو دوباره بفرستید (انتخابی)

یادتون تو مقاله قبلی (مقاله اول از سری سه مقاله ای) گفتم به نفعتونه که به کنسول جستجوی گوگل وصل بشید. خب حالا وقتش رسیده که از این عضویت استفاده کنید. فقط باید وارد کنسول جستجو بشید و دوباره نقشه سایتتونو بفرستید تا گوگل دوباره سایتتونو بخزه و فهرستتونو بروز کنه.

  • یه بازرسی رایگان سئو بگیرید

حالا، اگه واقعا میخواهید بدونید سایتتون تا چه حد برای موتورهای جستجو بهینه شده، من خوشحال میشم کمکتون کنم و یه گزارشی از کارهای مثبتی که برای سایتتون انجام دادید و کارهایی که هنوز جای بهتر شدن داره براتون بگیرم. یه گزارش چند صفحه ای دقیق که میتونید بر اساس اون برای اقدامات بعدی برنامه ریزی کنید و رتبه سایتتونو تعیین کنید.